Guide för att fylla i Excel-blankett digitalt

 Här följer en guide i hur ni kan fylla i en blankett som är i PDF-format digitalt via en telefon eller dator. Observera att de bilder som ingår i denna guide är från en dator och att det därför kan se lite annorlunda ut på en telefon, även om stegen där är detsamma. 

1. Börja med att öppna den länk du önskar fylla i genom att klicka på den i listan av blanketter.

2. Ladda ner dokumentet genom att trycka på Arkiv (1), Ladda ner (2) och Microsoft Excel (3).


3. Öppna sedan upp filen du laddat ner och fyll i blanketten genom att trycka på fältet du vill skriva i och ange relevanta uppgifter. Fältet kommer öka sin bredd automatiskt om det behövs.

4. Klicka sedan på Arkiv (inringat i rött)




5. Klicka sedan på Spara som (1), välj var filen ska sparas (2) samt namn på filen (3). Genom detta kommer du ha originalet kvar för framtida användning och en egen fil med dina ifyllda uppgifter.

Sedan är du klar och kan maila iväg din blankett.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar